באוויר ובחיים – על צבי ינאי עו”ד אורי סלונים

באוויר ובחיים – על צבי ינאי עו”ד אורי סלונים

היינו מדריכי צניחה צעירים , כולם בוגרי גדוד 50 או 890 של הצנחנים, בשנות השישים , שהגיעו לבית ספר לצניחה ולוחמה זעירה, ופגשו שם את וותיקי מדריכי הצניחה אז  שרובם הגיעו מאירופה, ממשפחות ניצולי שואה או עולים חדשים, שהיו אז הדור של ” המדריכים הוותיקים “.

פגשתי אז כמד”צ צעיר את “טוט” מדריך צניחה , שהיה אחד “מהם”,  חסון ומרשים שכבר אז היה אלוף בצניחות חופשיות , וגם שם דבר באומץ לב, תושייה , ובעיקר עם כריזמה יוצאת דופן. לא הכרתי אז מאומה על חייו או על הרקע האישי וסיפור חייו  קודם  לעלייתו לישראל, ובוודאי לא ידענו  אז שזה האדם הצנוע הזה – אוטודידקט ואינטלקטואל  מהמיוחדים שהיו במקומותינו.

עם השנים השתחררנו וכל אחד פנה למחוזות אחרים בחייו. נפגשנו שוב כעת היה “טוט” הלא הוא צבי ינאי כבר עורך “מחשבות ” המגזין של חברת  י.ב.מ , שנחשב אז ובמשך הרבה שנים כאחד המגזינים האינטלקטואלים היותר משמעותיים בחיי המדינה.

צבי ינאי שלא חבש מעולם את ספסלי האוניברסיטה התגלה כאחד מבני האדם שחיו בתוכנו, מהיותר אינטלקטואלים, וחכמים עם ידע בלתי נלאה שהעלה לרגל אליו את גדולי האקדמאים  והאינטלקטואלים שבאו  לחסות בצילו.

לי הוא היה חבר אישי, מנטור ודוגמא מופלאה לאדם שלא פגשתי כמותו בחיי. לוחם נועז, חכם ובעל ידע ענק ללא כל תארים אקדמאים פורמאליים, ומעל הכל חבר אישי נאמן, מרתק ונותן השראה עם סיפור אישי( אותו כתב גם בספר אישי) מיוחד ונדיר!! זוכר בגעגוע ואהבה ענקית!

עו”ד אורי סלונים לשעבר יועץ שרי הביטחון לנושאי שבויים ונעדרים

אורי סלונים במטוס  למטוס