מחשבותמתחום:חינוך(8)

m045p002-1

אסימוני החופש

האם ניתן להקנות לעבריינים צעירים התנהגויות רצויות לחברה, באותה טכניקה של חיזוקים המשמשת חוקרים להקניית התנהגויות מסויימות לחיות ניסוי? הביהוויוריסטים סבורים שכן. לדידם החרות והרצון החפשי אינם אלא אשלייה. התנהגותם של כל היצורים... (המשך)
m033p029_m033p029-1_FI

פולחן המדע ונביאי השקר

שיחה עם פרופסור יעקב לורך, המחלקה לבוטניקה והמחלקה להיסטוריה ופילוסופיה של המדע, האוניברסיטה העברית בירושלים. הנושא המעסיק את פרופ׳ לורך יותר מכל נושא אחר, פרט אולי לתחום עיסוקו הישיר, הוא החינוך.... (המשך)
m031p001_m031p001-30a

לחנך ל- או לחנך את

שיחה עם הסופר יזהר סמילנסקי על ״מהו חינוך״. האם חינוך זה תוכן או זה אופן ? האם אפשר ומותר לחנך אדם למשהו, או יש לחנכו כך שיהיה בן חורין בשימושי האנושיות שלו.... (המשך)
m023p006-1-6-FI

נוער ישראלי שוחר מדע

מלחמת ששת הימים שמה כמעט לאל את יציאת המשלחת הישראלית של נוער שוחר מדע למפגש הבינלאומי שעמד להתקיים באנגליה, ביולי 1967.... (המשך)
m021p008-9-1-6-FI

נוער ישראלי לכנסים בינלאומיים של נוער שוחר מדע

בחודש יולי השנה ייפתח באנגליה הכנס התשיעי הבינלאומי של נוער שוחר מדע, בחסותו של הנסיך פיליפ — הדוכס מאדינבורג. בתכנית הכנס הרצאות, דיונים וסיורים, הערוכים סביב נושאים מדעיים (ואחרים) קבועים מראש. מטרת הכנס הזה והדומים... (המשך)
m020p005_m020p004-1_FI

המחשב פולט תעודות בגרות

רק שעות ספורות נדרשו למחשב לשכת השרות של י.ב.מ. בתלאביב להדפיס עשרות אלפי תעודות בגרות גמורות... (המשך)
m019p009_m019p009-1_FI

הטכנולוגיה בשער בית הספר

המהפכה התעשייתית הגיעה סוף סוף גם לשדה החנוך. בצעד איטי — אמנם, אך משעה שגילתה התעשיה את החנוך — שוב לא יהיו שניהם כמקודם. יצרני המחשבים הנכנסים לשדה חדש זה מביאים עמם אותם משאבים עתירים... (המשך)
m019p004_m019p004-1_FI

ראיון עם עודד חרמוני

הסטודנטים לא אדישים • למה למרוד? • ההפגנות — דבר מזוייף • תפקיד המדינה להציב אתגרים בדרך מתאימה • לסטודנט הישראלי אין זמן לפעילות • הפרופסורים לא עולים אף הם על בריקדות • אין שום... (המשך)